Gorjuss, The Pretend Friend.

Hey allemaal.
Even weer eens een gezellig berichtje tussen de Designteam opdrachtjes door.
Graag wil ik jullie bedanken, dat jullie mijn tante Zus zo warm hebben ontvangen in blogland. Volgende week donderdag gaan we (vaste prik) gezellig een dagje naar de Knotsgekke Kaartendagen in Den-Bosch. Ik heb er zo veel zin in. Maar ik denk dat mijn portemonnee er minder blij mee is.
Ach... De laatste tijd heb ik me best wel goed kunnen inhouden met het kopen van hobbyspulletjes.

Ik lees steeds vaker op de blogs, dat er mallen of stempels uit China (Ali express, Wish) gebruikt worden.  Een beetje gevoed door mijn nieuwsgierigheid, ben ik hier ook eens gaan rond snuffelen. Het is gewoon niet normaal wat er allemaal te vinden is in dat verre Oosten. Sommige artikelen lijken gewoon precies op mallen en/of stempels van de grote merken. En dat voor een spotprijs... zonder verzendkoste te hoeven betalen.
Eigenlijk is het een beetje tegen mijn principes, als we allemaal massaal in China onze hobbyspullen gaan kopen, dan verdienen onze vertrouwde merken er ook geen boterham meer aan... Aan de andere kant ben je wel een beetje dief van je eigen portemonnee als je veel geld gaat betalen terwijl je het op een andere plek goedkoper kan krijgen. (We blijven immers Hollanders 😜) Ik weet het... Bij de Action wordt ook veel hobbymateriaal gekocht, maar bij mijn weten is dat geen "gekopieerd"  materiaal.
Toch kon ik de verleiding niet weerstaan om een kleine bestelling te doen.
Nog een paar weekjes geduld hebben, en dan vallen er een paar stempels op mijn mat (geen Gorjuss, hahaha). Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit, of het veel verschilt met de stempels van de grote merken.  Een fotootje van de buit zal ik jullie uiteraard laten zien.

Maar goed... Ik heb natuurlijk ook een kaartje dat ik graag met jullie wil delen.




Mijn basis is een witte kaart, hierop heb ik een heeeeeeel oud desingpapiertje geplakt. Het komt uit één van de eerste blokjes die ze bij de Action vroeger hadden. Uit lila Cardstock heb ik een strook gesneden, en dit aan de rechterzijde op de kaart geplakt. Het bolletjes papier heb ik in een strookje gesneden dat weer net ietsje kleiner is. Als ik me niet vergis is dit ook afkomstig uit een blokje van de Action. Vervolgens heb ik stuk Kraft in een fishtale gesneden, en het met een embossingfolder door mijn Big Shot gehaald. Toen was mijn dametje aan de beurt. Met mijn Chameleon Pens heb ik haar en haar vriendjewat kleur gegeven. Om het geheel wat extra's te geven heb ik 2 viooltjes gemaakt met malletjes van Craft Emorions. Het stansje van het takje heb ik van iemand kado gekregen.

Morgen gaan we een dagje naar de bass, en donderdag heb ik een middagje hobbykamer op de planning staan.

Tot snel
-xies- Renate.

Graag doe ik mee met de volgende challenge(s):
- Krafty Chicks
- Cute Card Thursday
- Creatalicious Challenges
- Paperbabe Stamps
- Trough The Craft Room Door
- Creative Moments
- Lemon Shortbread Challenge
- Crafty Sentiments Design
- Digi Choosday

Reacties

  1. Heel mooi dit kaartje Renate...wat een schitterende purpere kleurtjes...TOP!!!

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief kaartje Renate.
    en mooie kleurtjes, paars vind ik persoonlijk altijd wel mooi.
    Ja gezellig volgende week,samen een dagje naar de knotsgekke kaarten dagen.
    Ik verheug me er al op.
    Groetjes ,tante Zus - (Elle-jeanne )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi kaartje Renate. Ik bestel ook weleens wat uit China, soms valt het mee en soms tegen maar met die kleine prijsjes heb ik daar ook niet zo'n pijn van!

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kaart heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Renate,
    je kaartje is super leuk en wat heb je weer mooi gekleurd. EN natuurlijk verwelkomen we nieuwe blogsters hartelijk. Zo gezellig dat ze niet kiezen voor FB of insta. Dat is zo vluchtig en soms zelfs helemaal niet aardig.
    Ik heb pas een heel leuke stempel besteld in China. Geen idee of het en kopie is van een merk, want ik heb hem nog nooit eerder gezien. Maar dat zegt niet alles natuurlijk...ben beniewud waar jij voor gevallen bent....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kaart in frisse kleuren Renate. Gorjuss is ook weer een plaatje om te zien en wat zijn die viooltjes er leuk bij.
    Leuk hoor dat je tante nu ook blogt en ze maakt mooie kaarten, gezellig, hoe meer zielen...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kaart en wat een mooie kleur heeft haar jurk!
    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Chameleon pens heb ik nog nooit van gehoord, maar je dametje is heel mooi ingekleurd en daar gaat het om! Tja Alie en de Action ik kom ook soms wel in de verleiding hoor, maar ook de nederlandse designers vergeet ik niet! En heel leuk dat tante zus zo actief door blogland beweegt en maakt hele mooie kaartjes! Heel veel plezier in den Bosch volgende week en ik ga zaterdag weer eens heen na heel veel jaren, wordt lange treinreis maar ga er voor!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Love your colored image and your colors on your design look stunning! Such gorjuss results! :) Thanks for sharing your creation with us at Cute Card Thursday Challenges! HUGS, *Vicki* (DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schatje van een kaart!
    Verleidelijk is het bestellen in China... Eigenlijk ook tegen mijn principes in... Maar de prijs is gewoon zo verleidelijk. Ik vind het ook leuk om af en toe bezig te zijn met diamond painting. Hier in nederland niet te betalen als je groot formaat hebt... groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige, lieve kaart! Die kleuren zijn zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superschattig gekleurd meisje op je mooie kaart, Renate. Jammer dat je op donderdag naar de beurs gaat. Ik ga op vrijdag helpen bij Kreatrends. Had ik je even in het echie kunnen zien.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gaaf kaartje, ik vind de kleuren zeker ook erg mooi. Ja, Aliexpress... dubbel gevoel, maar soms zoveel verschil met de merken, ik maak me er ook schuldig aan af en toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke kaart Renate, mooi ingekleurd ook!
    Je hoort veel over Aliexpress, ook over hobbywinkels die teloor gaan en daar doen we met ons allen aan mee. Ik heb er nog nooit wat besteld en ga dat ook niet doen, hoe goedkoop ook. Bestel gewoon bij betrouwbare hobbywinkels en soms laat ik mij verleiden bij de Action, waarvan ik direct zie wat ik in mijn mandje gooi.
    Gr, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  15. What a fab card - love all the different textures and patterns that compliment each other really well!

    Thanks for sharing with us at Creative Moments,

    Hugz Tinz

    BeantwoordenVerwijderen
  16. So beautiful card! :)
    Thanks a lot for joining us at Creatalicious! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk kaartje met de altijde lieve Gorjuss!
    Ik bestel niet over de grens, heb het nooit uitgeprobeerd, maar heb ook niet de behoefte. Ook lees je af en toe dat het best wel eens wil tegenvallen en dan mag het goedkoop zijn, het is toch zonde. Natuurlijk shop ik ook wel bij de Action, maar dan heb je het in je handen en dat is toch wat ik nog steeds het liefst doe: zien wat ik koop. En verder support ik liever onze medebloggers met winkel dan verwegistan :)

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh this is super, I love all things Gorjuss. Thanks for dropping by my blog, Hazelxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. A very sweet and lovely card with cute design. Thanks for joining us over at Creatalicious Challenges.
    Love n hugs
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lovely card! Thanks you for joining with us at https://digichoosday.blogspot.com/2019/02/wk-7-digi-choosday-anything-goes.html. Good luck with your entry
    Maritza DT

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Thank you for joining us at the Lemon Shortbread DT Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lovely colors and design. Thank you for joining us at the Crafty Sentiments Designs. Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Renate, prachtige kaart in die mooi paarse kleur. Ik ben heel benieuwd wat je besteld hebt in het verre china. Ik vind het heel leuk om rond te snuffelen op de website van alie en soms zwicht ik ook wel eens.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. A wonderful card, Renate!
    Thank you soo much for taking part in our "anything goes + optional love/hearts” challenge over at Creatalicious & good luck in the draw.
    Hope to see you again in our new challenge as well…

    Hugs,
    Melanie
    (DT-Coordinator Creatalicious Challenges)

    (DT Crafty Friends)

    (DT The Sketchy Challenges)

    (DT Simply Create Too)

    (DT Aud Sentiments Challenge)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nice post.Keep sharing. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Hey,

Leuk dat je even komt spieken. Ik vind het nog veel leuker als je een leuke reactie achter laat.

Groetjes Renate.

Populaire posts van deze blog

Doe Eyed Gorjuss

Ik was er even tussenuit.

You are spooktacular!